14/10/2024

Recordatori: Entrada en vigor del marcat d’envasos

Envasos

RD 1055/2022 d’envasos i residus d’envasos

El Reial Decret 1055/2022, d’envasos i residus d’envasos, s’emmarca en les polítiques nacionals i europees de lluita contra el canvi climàtic i de transició cap a una economia circular. Aquesta normativa estableix un conjunt de mesures per a la gestió sostenible dels envasos, fomentant la seva reducció, reutilització i reciclatge, amb la finalitat de minimitzar els residus generats i optimitzar l’ús dels recursos naturals.

Després de la seva entrada vigor, es preveuen ambiciosos objectius de reducció en la generació d’envasos i residus derivats d’aquests. Cal destacar, entre altres punts, el marcat dels envasos posats en el mercat, especificat al seus articles 13 i 17.

Als esmentats articles es preveu per al 2025, l’aplicació de les següents obligacions:

  • Indicar als envasos domèstics el contenidor on s’han de dipositar los residus.En el cas d’envasos composts per diferents materials, s’indicarà:
      • Si els materials són de fàcil separació, s’indicaran les diferents fraccions
      • Si els materials són de difícil separació, s’indicarà el contenidor corresponent al material predominant.
  • Indicar per als envasos reutilitzables la condició de reutilització i el símbol del SDDR al qual pertanyen.
  • Indicar, als envasos compostables el missatge ‘no abandonar en el medi ambient’ i indicar que compleix amb la norma UNE EN 13432:2001 o una altra norma europea.
  • Queda totalment prohibit indicar missatges como ‘respectuós amb el medi ambient’ o altres que puguin portar al seu abandonament en el medi ambient

Opcionalment, pot figurar en el marcat en tots los embalatges:

  • Símbol SCRAP al que pertany
  • Material del qual es compon l’envàs
  • % de reciclabilitat dels envasos
  • Quantitat de material reciclat incorporat

Des de DEPLAN li oferim l’assessorament i recolzament necessaris per a la consultoria d’aplicació del marcat sobre els envasos a fi de complir amb la normativa d’aplicació, sempre amb la garantia de qualitat, el coneixement i l’experiència que aporta una Enginyeria i Consultora fundada l’any 1992 i que es regeix amb els estàndards segon les normes ISO 9001 i ISO 14001.

Noticias relacionadas:

Nuestros clientes: